Движението по „Хемус“ – блокирано поне 10 дни!

карта на България, маршрути
Снимка: 24 часа

Движението по „Хемус“ ще остане блокирано поне десет дни.

Нелепата смърт на 64-годишната Елена Михайлова в тунела “Ечемишка” затвори магистрала “Хемус” за период между 7 и 10 дни. Това съобщи за “24 часа” Георги Златев, който е шеф на дирекция “Поддържане на пътната инфраструктура” в АПИ.

В неделя греда, върху която са монтирани лампите в тунала, падна върху автомобил и уби Елена Михайлова. Заради инцидента министърът на регионалното развитие Спас Попниколов разпореди тунелът да бъде затворен, докато не бъдат изследвани стоманените конструкции, върху които са осветителните тела.

Това всъщност блокира магистрала “Хемус”, тъй като в съседната тръба на тунел “Ечемишка” – от София към Варна, в момента се прави ремонт.

Спряно е движението по аутобана от пътен възел “Правец” до пътен възел “Витинска река”.

Шефът на пътната агенция Дончо Атанасов назначи комисия, която да изследва металните конструкции. В нея са привлечени и външни експерти по метални конструкции, които ще осигурят и независим поглед върху експертизата.

В понеделник към 9 ч те започнаха работа, очаква се проучванията им да продължат и във вторник.

Експертите ще трябва да предложат мерки, за да бъде преминаването през тръбата безопасно.

Според Георги Златев колкото и скоростни да бъдат ремонтите, които ще предпише комисията, ще отнемат между 7 и 10 дни. “Няма да си позволим лукса да допуснем застрашаването на човешки живот”, каза още шефът на поддържането в пътната агенция.

От АПИ ще бързат, за да се пусне поне едната лента в тунела.

Преди да започне ремонтът на “Ечемишка”, е оправен старият път, за да има алтернатива.

От АПИ предвидили, че една катастрофа може да затвори този участък от “Хемус” за часове. В Пътната агенция обаче не допускали, че единствената тръба може да бъде затворена за дни.

Двете тръби на “Ечемишка” не са виждали ремонт от 1985-1986 г., когато последователно са пускани в експлоатация. Според експерти изпълнението им не е най-доброто, особено на хидроизолацията.

Преди да започне ремонтът им, през септември 2016 г., е правена инспекция на двете тръби на тунела – не само на лампите, но и на хидроизолацията.

Преценката на комисията е, че тръбата към Варна е в по-лошо състояние и затова ремонтът е започнал от нея, заяви шефът на пътното поддържането в АПИ Георги Златев.

Експертите са установили, че в тръбата, оставена за двупосочното движение, има корозия, но са преценили, че тя няма да предизвика проблеми до пролетта, за когато е предвиден нейният ремонт.

Тунелите по “Хемус” – двете тръби на “Топли дол” и едната тръба на “Витиня”, са ремонтирани в периода 2004-2007 г. Втората тръба на “Витиня” се ремонтира в момента. Правешкият тунел, който е строен през 90-те години, е в най-добро състояние.

АПИ препоръчва тировете да използват магистрала “Тракия” през Прохода на републиката и Ришки.
Докато не бъде отворен тунелът, достъпът до София и излизането извън столицата ще бъде кошмар, казват шофьори, които вече минаха по обиколните трасета.

От пътната агенция съобщиха, че движението от София в посока Видин, Русе и Варна е по маршрута: От София по магистрала “Хемус” до пътен възел “Витинска река”. Оттам заради затворения “Ечемишка” се продължава по път I-1 (стария път през Витиня и Ботевград) до пътен възел “Правец” и отново се влиза в магистралата “Хемус” до пътен възел “Коритна”.

Оттам се разделят посоките към Русе и Варна. Същият е маршрутът, но в обратен ред към София. По този маршрут към и от София товарните автомобили се пропускат контролирано в часовете с по-малка интензивност на движението.

Другият възможен маршрут от София към Северна България е през Искърското дефиле към Мездра и след това към Ботевград и по “Хемус”. Той се препоръчва и за товарните автомобили. Третата възможност е да се излезе от София по подбалканския път от Елин Пелин, Златица, Пирдоп, Карлово, Казанлък до Гурково (изхода на прохода Хаинбоаз).

Друг вариант е изобщо да заобиколите “Хемус”, като изберете “Тракия”, и да търсите къде да пресечете планината.

Пътната агенция препоръчва товарните автомобили да използват магистрала “Тракия” и през Прохода на републиката и Ришки да се преминава в Северна България.

Забранява се движението на камиони над 12 т по пътищата Бяла-Плевен – София и Велико Търново – Ловеч-София в посока София. Алтернативният маршрут за тировете над 12 т в посока София за областите Ловеч и Плевен е: Ловеч – Плевен – Кнежа – Борован – Враца – Ребърково – Своге – София.

Минаването през Искърското дефиле обаче предизвиква реакция сред населението. Пътят е обновен с европари и хората не искат отново да бъде разбит.

При всички случаи се създава неудобство за хората, които са извън София, още повече че сега е и междусрочната ваканция на учениците и много родители са в отпуск.

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*


%d блогъра харесват това: