„Последен изход” – психотрилър от аржентинеца Федерико Аксат

Федерико Аксат
Корица: Колибри

На 5 април излезе нашумелият психологически трилър „Последен изход”, който превърна аржентинеца Федерико Аксат в международна знаменитост!

„Последен изход” (превод: Елена Маркова, 456 стр., цена: 20 лв.) ни среща с Тед Макей, заможен мъж с красива съпруга и две дъщери, в момент, в който е решил да скъса с живота си по неясна причина.

Но ето че съдбата се намесва, на вратата се звъни, а на бюрото незнайно как изниква саморъчно написана от него бележка с текст „Отвори! Това е последният ти изход!“.

Непознатият му предлага съблазнителна сделка – вместо жертва да стане палач, като се присъедини към тайнствена организация. Грабващо начало на същински психологически лабиринт, в който се разхожда един странен опосум, нахлуват болезнени спомени и халюцинации и нищо не е такова, каквото изглежда.

Подобно на руски матрьошки една подир друга изскачат енигми, заплитащи високоволтова интрига. Към която и врата да посегне Тед, на нея все пише „Последен изход“, но той неизменно се изкушава да я отвори, защото знае, че едва ли ще е последна.

Федерико Аксат се наложи шеметно бързо като един от най-мощните и разпознаваеми гласове на съвременната аржентинска проза. Строителен инженер по образование, телекомуникационните му проекти го отвеждат в Съединените американски щати, които се превръщат и в сцена на съспенс и мистерии в неговото творчество.

След успеха на първите му три романа – „Бенхамин“, „Аула 19“ и „Блатото на пеперудите“ – настъпва големият триумф. „Последен изход“ е международен бестселър с 35 чуждестранни издатели, преведен на повече от 30 езика, а холивудска компания купува правата за екранизирането му. Мнозина критици сравняват Аксат с Джон Ървинг и Стивън Кинг. Кинематографичният заряд на произведенията му поражда асоциации със стилистиката на Алфред Хичкок, Кристофър Нолан, Дейвид Кроненбърг.

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*


%d блогъра харесват това: