fbpx Press "Enter" to skip to content

София днес: Метро ли? Да живее трамваят!

Last updated on 01.09.2016

Метрото може да се разраства и скоро освен 1 и 2 линия, да има и 3-та, но София продължава да залага на трамвая. И дори да го развива като градски транспорт.

Това стана ясно от думите на новия зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев пред „Дневник“.

Въпреки че метрото свързва удобно кварталите „Дружба“ и „Младост“ в София, проект на Столичната община предвижда и трамвайна връзка.

Идеята е трамвайната линия 23 да бъде продължена от бул. „Копенхаген“ в „Дружба“ до метростанция „Младост III“. Функцията на трамвая ще е на довеждащ транспорт до подземната железница.

Свързването на „Дружба“ и „Младост“ с трамвай е стара идея от социалистическите времена, която едно време не се осъществи, пише вестник „Сега“. Трамвайната линия стигна до „Цариградско шосе“ в района на Горубляне и спря там, защото се оказа, че няма как да мине под моста, тъй като е много нисък. Освен това терените в Горубляне и „Младост“, откъдето трябваше да мине линията, отдавна са частни и са плътно застроени.

Зам.-кметът също потвърждава, че отчуждаването е тежко и ще продължи още няколко години. Съществува план и за изграждане на трамвайна линия по ул. „Връх Манчо“ в кв. „Модерно предградие“. И там обаче също ще тегнат отчуждителни процеси.

Сега най-важното за общината е да смени старите трамвайни мотриси с нови, казва още Крусев. До края на годината по линия 3 и 12 трябва да тръгнат 28 трамвая от Швейцария. Мотрисите са нископодови и климатизирани, всяка ще е с 57 седящи и 158 стоящи места за пътници. Ще имат и автоматична система за броене на пътниците. Доставката им е по Българо-швейцарската програма и е на стойност 3 млн. швейцарски франка, от които над 2.5 млн. общината получава безвъзмездно.

Според Крусев към парка на „Столичен електротранспорт“ трябва да бъдат присъединени и трамваите, които са се движили в началото на миналия век. „Проучвам всички възможности за използване на финансиране по линия на европейските програми. Идеята ми е ретро мотрисите да са част от градската среда и да напомнят за духа на стара София“, обяснява той.

Be First to Comment

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Mission News Theme by Compete Themes.
%d блогъра харесват това: