fbpx

Renault Megane Sedan – по-солиден и по-луксозен

Рено, автомобил, кола
Снимка: Рено

Renault Megane Sedan е по-солиден и по-луксозен от предшествениците си.

Още с появата на Renault Megane през 1995 г. в гамата на модела заедно с версиите хечбек и комби винаги е присъствал и седан с 4 врати. В предишното поколение на Megane седанът беше отделен като отделен модел и преименуван на Fluence.

Новото четвърто издание на модела връща старото си име и отново се казва Renault Megane Sedan. В сравнение със своя предшественик, новият седан е станал много по-солиден и луксозен, и дори прилича на флагмана на марката Talisman.

Новият модел изглежда стремителен като купе. На някои пазари той дори не се казва Megane Sedan, а Megane Grand Coupe. Заедно с люка автомобилът има изцяло стъклен покрив, който придава още по-голямо сходство със силуета на купе, пише “Монитор“.

От „носа” до предните врати Megane Sedan не се различава от хечбека. Неговата радиаторна решетка напомня усмивка, а в оригиналните фарове изпъкват С-образните LED светлини.

В профил седанът впечатлява със заострената си предница, която е много стремителна, благодарение на силно наклонените колони на покрива. Задните калници са разширени, а в капака на багажника е интегриран спойлер. Красивите светодиодни задни светлини се простират по цялата ширина на каросерията и също наподобяват на големия седан Talisman.

В салона на Renault Megane Sedan ни посреща приветлив и технологичен интериор, в който са съчетани кожена тапицерия и качествени пластмаси, а таблото е украсено със сребристи детайли. В най-високата версия на оборудване показанията на скоростомера и оборотомера са изведени на LCD екран, а показателите за нивото на горивото и температурата на двигателя са аналогови.

Най-важните данни могат да се проектират на малко прозрачно стъкълце, което се подава от таблото. Централната конзола също наподобява на тази в Talisman, като основната част от нея се заема от 8,7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система R Link 2.

Седалката на водача е удобна, със странични опори и електрически регулировки. Напълно логично Renault Megane Sedan е по-дълго от хечбека, като са увеличени междуосието и задните врати. Ето защо на втория ред седалки е по-удобно и има повече пространство за краката на пътниците.

Над главите им мястото е по-малко, тъй като при седана е намалена височината на каросерията. Обемът на багажника е цели 550 литра, а капакът може да се отваря сензорно с размахване на крак под бронята. Новият Megane Sedan е получил и много практични подобрения.

В списъка с опции са се появили светодиодни фарове, панорамен покрив, автопилот за паркиране, система за автоматично аварийно спиране, наблюдение на платното на движение, разпознаване на пътните знаци и проследяване на „слепите” зони.

Новият Megane Sedan се предлага базово с 1,6-литров атмосферен бензинов двигател с мощност 115 к.с., който се съчетава с 5-степенна механична скоростна кутия. Доста по-динамичен е новият 1,2-литров бензинов турбомотор със 130 к.с., комбиниран със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC.

При турбодизеловите агрегати по-малкият е 1,5-литров с мощност 90 или 110 к.с., който се комбинира с 6-степенна ръчна или като опция с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител за варианта с по-висока мощност.

Най-динамичният двигател за Renault Megane Sedan е 1,6-литровият турбодизел, развиващ 130 к.с. Благодарение на въртящия момент от 320 Нм още при 1750 об/мин, двигателят пъргаво ускорява седана при старта от място.

При изпреварване е необходима своевременна смяна на скоростите, за да може моторът с прилична тяга да се набере бързо за да се осъществи маневрата. При плавно шофиране средният разход на гориво е в рамките на 4 л/100 км.

Новото Renault Megane Sedan вози комфортно по българските пътища и за това основна заслуга има мекото окачване, което поглъща без друсане неравностите. Сцеплението с настилката е отлично, а страничните наклонявания на каросерията в острите завои са минимални.

Кормилното управление е директно и информативно, а с увеличаване на скоростта воланът се „втвърдява”. Шумоизолацията е значително подобрена в сравнение с Fluence.

Благодарение на своя динамичен дизайн и гамата от характеристики от по-горния сегмент, новият Megane Sedan с 4 врати демонстрира истински скок нагоре сред конкурентите си, което му позволява да се позиционира като новия еталон сред компактните седани.

Новият модел заздравява позицията на Renault в С-сегмента на пазарите, където компактните седани продължават да бъдат предпочитан избор сред хората, търсещи комфортен и просторен автомобил на приемлива цена.

Моделът се произвежда в завода на Renault в Бурса, Турция и се продава в близо 30 държави. У нас цените на модела стартират от 30 690 лева.

Renault Megane Sedan dCi 130

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

320 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин

10,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

201 км/ч максимална скорост

4,0 л/100 км среден разход на дизел

103 г/км емисии на СО2

43 690 лева цена на модела

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*


%d блогъра харесват това: